Paskelbta

Maisto papildai moterims: ką verta žinoti renkantis?

Maisto papildai moterims yra svarbūs siekiant užtikrinti darnią organizmo veiklą ir papildyti jį naudingais elementais bei medžiagomis. Suprastėjus savijautai ar padidėjus nuovargiui, vertėtų pasidomėti, ar organizmui netrūksta reikalingų medžiagų. Maisto papildai moterims reikalingi visais gyvenimo etapais, o ypač vyresnėms nei 50 m. „NoAGE“ ekspertai pateikia keletą naudingų patarimų, kaip tinkamai išsirinkti maisto papildus moterims.

Maisto papildai reikalingi organizmui trūkstant vitaminų ir mineralų

Sklandžiai organizmo veiklai užtikrinti yra reikalingi vitaminai ir mineralai. Daugumą organizmui reikiamų elementų gauname su maistu, tačiau mūsų mityba ne visada yra visavertė ir pripildyta visomis maistingomis medžiagomis, todėl verta vartoti vitaminus bei maisto papildus. Maisto papildai padeda užtikrinti reikiamą vitaminų balansą organizme, kai su maistu gaunamas jų kiekis yra per mažas.

Vitaminų ir mineralų trūkumą organizme gali lemti ne tik nepakankamas tam tikrų maisto produktų vartojimas, tačiau taip pat ir kiti veiksniai: ligos, alergijos ir pan. Skiriamos kelios pagrindinės priežastys, kurios padidina vitaminų bei mineralų trūkumo organizmui tikimybę.

  • Amžius – pavyzdžiui, senstant dažniau pasireiškia vitamino D trūkumas, nes organizmas nebesugeba pasigaminti pakankamo šio vitamino kiekio.
  • Kiti vaistai – kai kurie vartojami vaistai gali slopinti vitaminų absorbciją.
  • Sveikatos sutrikimai – tam tikros ligos gali sukelti maistinių medžiagų trūkumą.
  • Alergija maistui – alergiškiems žmonėms dažnai taikoma ribota dieta, todėl jie negali gauti visų reikalingų maistinių medžiagų iš maisto.
  • Dietos tipas – pavyzdžiui, iš veganiškos dietos gali būti sunku gauti pakankamai vitamino B12.
  • Nėštumas – visoms pastoti planuojančioms moterims rekomenduojama vartoti folio rūgšties priedą.

Maisto papildai moterims yra reikalingi visais gyvenimo etapais

Daugelis vitaminų ir mineralų yra reikalingi kiekvienai moteriai, nepaisant jos amžiaus, gyvenimo būdo ar kitų veiksnių:

  • Vitaminas A padeda formuoti ir palaikyti sveikus dantis, kaulus, minkštuosius audinius, odą. Trūkstant vitamino A gali sutrikti regėjimas.
  • B grupės vitaminai yra svarbūs nervų sistemai ir psichologinei sveikatai palaikyti. Visi B grupės vitaminai dalyvauja medžiagų apykaitos procesuose. Kai trūksta B grupės vitaminų, greičiau pavargstame, silpsta atmintis, gali kamuoti galvos skausmai, dirglumas. B vitaminų trūkumą taip pat gali išduoti pasikartojantys raumenų trūkčiojimai ar tvinkčiojimai.
  • Vitaminas C padeda įsisavinti geležį, palaikyti sveikus audinius, taip pat skatina žaizdų gijimą, stiprina imunitetą.
  • Vitaminas D stiprina kaulus, dantis, padeda įsisavinti kalcį. Vitaminas D taip pat pagerina imuninę sistemą, didina darbingumą ir energingumą, mažina nuovargį.  
  • Vitaminas E gerai žinomas kaip antioksidantas, jis taip pat padeda apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės pažaidos, laisvųjų radikalų poveikio.
  • Cinkas padeda palaikyti normalią plaukų, nagų, odos būklę, normalią imuninės sistemos veiklą, skatina T ląstelių, padedančių įveikti virusus, gamybą.
  • Kalis palaiko normalią nervų sistemos būklę, raumenų veiklą.
  • Kalcis – svarbiausias mikroelementas, kuris padeda stiprinti kaulus ir dantis.
  • Magnis palaiko raumenų, taip pat normalią psichologinę funkciją. Trūkstant magnio, dažniau pasireiškia nuovargis, mažėja atsparumas stresui.
  • Selenas palaiko normalią plaukų, odos būklę, taip pat užtikrina sklandžią širdies bei skydliaukės veiklą.

Papildai ir mineralai būtini visais metų laikais

Skirtingais metų laikais moters organizmas gali stokoti įvairių naudingų medžiagų. Rudenį ir žiemą mūsų mityba suprastėja, nes mūsų klimato juostoje nebeauga šviežios daržovės ir vaisiai. Dėl to mūsų organizmui gali trūkti vitaminų.

Šaltojo sezono metu ypač padidėja vitamino D poreikis. Didžioji dalis vitamino D pasigamina odoje, ją veikiant saulės spinduliams. Tuo tarpu šaltuoju metų laiku saulės intensyvumas yra mažesnis ir dažnai nepakankamas, kad organizme susidarytų vitaminas D. Dėl šios priežasties gali nukentėti kaulų, dantų būklė, imuninė sistema, jaustis nuovargis.

Vartojant mažiau šviežių vaisių, daržovių ir uogų, organizmui dažnai pritrūksta vitamino C. Esant vitamino C  stygiui organizmui sunkiau pasisavinti geležį (tai ypač aktualu mažakraujyste sergančioms moterims). Vitaminas C taip pat svarbus dėl to, kad padeda apsaugoti organizmą nuo šiuo laikotarpiu atakuojančių virusų ir bakterijų. Padėti suprasti, ar mityba visiškai Jus aprūpina visomis reikalingomis maistinėmis medžiagomis, gali kraujo tyrimas. Remdamosi  tuo, galite priimti pagrįstą sprendimą, kokių maisto papildų ar vitaminų Jums reikėtų vartoti papildomai.

Papildai moterims: patarimai, kaip išsirinkti tinkamus produktus

Maisto papildai moterims atlieka naudingas funkcijas tik tada, kai yra pasirinkti tinkamai. Dėl šios priežasties ypač svarbu kruopščiai bei atsakingai rinktis papildus. Prieš įsigyjant papildus moterims, patariame atkreipti dėmesį į keletą svarbių aspektų.

Išanalizuokite ingredientus. Specialistai pataria kruopščiai išanalizuoti perkamo papildo moterims sudedamąsias dalis. Tai leis užtikrinti, kad įsigijote tinkamus vitaminus ar maisto papildus bei padės išvengti nepageidaujamų sveikatos problemų. Jei esate alergiška vienam ar kitam elementui, įsitikinkite, ar jo nėra perkamo maisto papildo sudėtyje. Pavyzdžiui, papildų kapsulėms gaminti dažnai naudojami kviečiai, gliutenas (glitimas), mielės, todėl alergiški žmonės turėtų itin atidžiai perskaityti maisto papildo etiketę.

Rinkitės sertifikuotus produktus. Rinkdamosi papildus moterims, nepaisant to, kam jie skirti (plaukams, nagams, darniai organizmo veiklai palaikyti ar kt.), rinkitės sertifikuotus, patikimų kompanijų sukurtus, pagamintus bei ištirtus produktus. Pavyzdžiui, ieškančioms preparato, lėtinančio odos senėjimo procesus, siūlome įsigyti „NoAGE“ – inovatyvų ir savo sudėtimi unikalų papildų moterims kursą, kuriame dera net 43 augaliniai ekstraktai, vitaminai ir mineralai. „NoAGE“ pagamintas laikantis griežtų taisyklių ir aukštų kokybės standartų, tokių kaip GGP, RVASVT, ISO, ir yra sukurtas remiantis Kembridžo universiteto biogerentologo dr. Aubrey de Grey senėjimo procesų suvaldymo teorija.

Atsižvelkite į amžių. Renkantis papildus, svarbu atsižvelgti į moters amžių. Jaunoms moterims dažnai ima trūkti geležies – taip yra dėl menstruacijų metu netenkamo kraujo. Planuojančioms pastoti, patariama vartoti folio rūgšties maisto papildus. Moterims virš 40 m. reikėtų vartoti menopauzės laikotarpiui besiruošiančiam organizmui skirtus maisto papildus. Šiame gyvenimo tarpsnyje moterims rekomenduojama vartoti žuvies taukus, taip pat nakvišų aliejų, kurio sudėtyje yra polinesočiųjų riebalų rūgščių. Vyresnėms nei 60 m. moterims svarbūs kalcio preparatai, kurie padeda silpnėjantiems kaulams, taip pat vitaminas D.

Atsižvelkite į gyvenimo būdą. Rinkdamosi maisto papildus, atkreipkite dėmesį į savo gyvenimo būdą. Pavyzdžiui, ypač aktyvioms, daug sportuojančioms moterims reikėtų vartoti maisto papildus, kurie yra subalansuoti ir praturtina organizmą visomis reikalingomis medžiagomis. Vitaminų ir mineralų poreikis taip pat gali padidėti ir dirbant sunkų fizinį darbą.

Maistinių medžiagų trūkumą gali lemti išsekimas ir stresas, kurie dažnai trukdo reguliariai bei subalansuotai maitintis, todėl, siekdamos užtikrinti normalią organizmo būklę, vartokite papildus. Stresą patiriantiems žmonėms dažnai trūksta magnio, be to, magnio trūkumas yra siejamas su didesniu jautrumu stresui.  

Stebėkite kūno siunčiamus signalus. Apie vienų ar kitų vitaminų trūkumą gali pranešti organizmo siunčiami signalai, pavyzdžiui: padidėjęs plaukų slinkimas, lūžinėjantys nagai ir kt., todėl į juos reikėtų reaguoti. Šaltuoju metų laiku dažnai ima trūkti organizmui svarbių mikroelementų, todėl, norėdamos išvengti ligų bei įvairių negalavimų, galite vartoti maisto papildus. Maisto papildus moterims, vitaminus ir mineralus rinkitės atsižvelgusios į savo organizmo poreikius, amžių bei gyvenimo būdą – taip išsaugosite grožį bei užtikrinsite gerą savijautą. Tačiau, vartodamos juos, taip pat nepamirškite, kad maisto papildai nėra maisto pakaitalas, todėl labai svarbi įvairi ir subalansuota mityba bei sveikas gyvenimo būdas.

Paskelbta

Hialurono rūgštis: mitai ir faktai

Hialurono rūgštis (hialuronas) – natūrali organizmo sudedamoji dalis, kurios didžiausią kiekį galima aptikti odoje. Hialuronas palankiai vertinamas ne tik grožio industrijoje, kaip puiki priemonė, padedanti išlaikyti odos elastingumą, bet taip pat ir medicinoje. Hialuronas padeda numalšinti sąnarių skausmą, pagreitinti žaizdų gijimą, sumažinti akių sausumo pojūtį ir kt. Tačiau hialuronas – vis dar mitais ir faktais apipintas elementas, neretai laikomas nenatūralia ar net kenksminga medžiaga. „NoAGE“ ekspertai paneigia dažniausiai sklandančius mitus bei atskleidžia tikrus faktus apie hialuroną.

MITAS. Hialurono injekcijos – plastinė chirurgija

Dauguma moterų mano, kad hialurono injekcijų įleidimas, kaip ir daugelio kitų, yra plastinė chirurgija, tačiau tai nėra tiesa. Hialurono injekcijos yra priskiriamos grožio industrijai ir yra palankiai vertinamos dėl paprasto procedūros atlikimo, nors jų poveikis ir prilygsta plastinės operacijos rezultatui.

Hialurono injekcijos yra labai plačiai pritaikomos dėl savo universalumo bei galimybės pasiekti gilesnius audinius. Dažnai injekcija atliekama estetiniais tikslais, siekiant atkurti odos elastingumą bei jos spalvą.

Nors hialurono injekcija sudėtingumu neprilygsta operacijai, svarbu žinoti, kad šios procedūros negali atlikti bet kas. Pagal Lietuvoje galiojančias medicinos normas visų tipų grožio injekcijų procedūros yra gydytojo dermatovenerologo kompetencija. Patariama šių procedūrų nepatikėti atlikti nekvalifikuotiems asmenims, nes galima rizika sveikatai bei išvaizdai.

FAKTAS. Hialurono rūgštis turi antioksidacinių savybių

Neseniai buvo atlikta tyrimų, kurie įrodė, kad hialurono rūgštis gali turėti veiksmingų antioksidacinių savybių. Tai reiškia, kad hialurono rūgštis, be kitų naudingų savybių, taip pat gali tapti puikia apsauga nuo laisvųjų radikalų, kurių neįmanoma kontroliuoti, pavyzdžiui, aplinkos taršos ir kt.

MITAS. Hialurono rūgštis apsaugo nuo saulės spindulių

Klaidinga manyti, kad hialurono rūgštis sumažina neigiamą saulės spindulių poveikį. Hialuronas neleidžia odai išsausėti bei atsirasti raukšlėms, tačiau šis elementas neapsaugo odos nuo saulės, kaip tai veiksmingai daro kremas, turintis apsaugą nuo kenksmingų UV spindulių. Dėl šios priežasties, deginantis saulėje, būtina naudoti apsaugos nuo saulės priemones.

FAKTAS. Papildai su hialurono rūgštimi padeda palaikyti optimalią odos drėgmę

Daugeliui žinoma, kad hialurono rūgštis padeda išlaikyti sveikai bei jaunatviškai atrodančią odą. Dėl šios priežasties daugumos kremų sudėtyje, kurie skirti palaikyti odos drėgmę, yra šio elemento. Tačiau kur kas labiau stebina faktas, kad odos drėgmę palaikyti ar net ją padidinti gali padėti papildai su hialurono rūgštimi. Vieno atlikto mokslinio tyrimo metu pacientams, kurie kenčia nuo odos sausumo, buvo skirta naudoti 150 mg hialurono rūgšties per dieną. Po keturių savaičių tyrimo dalyviams buvo atlikti testai, kurie parodė, kad ženkliai padidėjo pacientų odos drėgmės lygis bei sumažėjo raukšlelių atsiradimas. Taigi, buvo padaryta išvada, kad papildai su hialurono rūgštimi yra išties veiksmingi norint padidinti odos drėgmės lygį.

MITAS. Organizmui pakanka natūraliai gaunamos hialurono rūgšties

Verta žinoti, kad norint išlaikyti jauną ir gražią odą, natūraliai gaunamos hialurono rūgšties organizmui dažniausiai nepakanka. Kaip ir daugelio kitų naudingų medžiagų, hialurono organizmui su maistu ne visada pavyksta gauti pakankamai.

Hialurono trūkumas ypatingai išryškėja vyresniame amžiuje, kai odai ima vis labiau trūkti drėgmės ir ant jos atsiranda vis daugiau raukšlių. Dėl šios priežasties verta vartoti papildų su hialurono rūgštimi.

Svarbu paminėti, kad hialurono rūgšties kiekį organizme ženkliai sumažina saulės spindulių kiekis, taip pat nesaikingas deginimasis soliariume. Toksinės medžiagos, nereguliari bei nesubalansuota mityba, nusilpęs imunitetas, stresas, per didelis vaistų vartojimas ir įvairios ligos taip pat sukelia hialurono rūgšties nykimą.

FAKTAS.  Hialurono rūgštis naudojama medicinoje

Be to, kad hialurono rūgštis yra plačiai naudojama grožio industrijoje, ji taip pat sparčiai populiarėja ir medicinoje. Moksliškai įrodyta, kad hialurono rūgštis padeda žaizdoms užgyti greičiau: hialuronas reguliuoja uždegimo lygį ir perduoda kūnui signalą, kad pažeistoje vietoje reikia suformuoti daugiau kraujagyslių. Įvairūs tepalai, kremai su hialuronu sukuria būtinas sąlygas natūraliam žaizdų gijimui bei malšina skausmą.

Tyrimais įrodyta, kad hialurono rūgšties maisto papildus taip pat yra labai naudinga vartoti nuo osteoartrito (osteoartritas – degeneracinė sąnarių liga, kurios metu sąnarių kremzlės dyla, plonėja, todėl sąnario judesiai tampa skausmingi) kenčiantiems žmonėms. Hialurono rūgštis puikiai palaiko drėgmę, todėl ji dažnai naudojama ir sausų akių sindromui gydyti (yra lašinama į akis). Hialuronas puikiai tinka odos problemoms spręsti bei įvairioms ligoms gydyti. Merginoms ir moterims, ypač vyresniame amžiuje, patariama naudoti ne tik įvairius kremus bei serumus, tačiau taip pat ir maisto papildus su hialurono rūgštimi, kurie padeda sumažinti odos jautrumą, raudonį, odos papilkėjimą ir suglebimą bei apsaugo nuo dehidratacijos.