Maisto papildai moterims: ką verta žinoti renkantis?

Maisto papildai moterims yra svarbūs siekiant užtikrinti darnią organizmo veiklą ir papildyti jį naudingais elementais bei medžiagomis. Suprastėjus savijautai ar padidėjus nuovargiui, vertėtų pasidomėti, ar organizmui netrūksta reikalingų medžiagų. Maisto papildai moterims reikalingi visais gyvenimo etapais, o ypač vyresnėms nei 50 m. „NoAGE“ ekspertai pateikia keletą naudingų patarimų, kaip tinkamai išsirinkti maisto papildus moterims.

Maisto papildai reikalingi organizmui trūkstant vitaminų ir mineralų

Sklandžiai organizmo veiklai užtikrinti yra reikalingi vitaminai ir mineralai. Daugumą organizmui reikiamų elementų gauname su maistu, tačiau mūsų mityba ne visada yra visavertė ir pripildyta visomis maistingomis medžiagomis, todėl verta vartoti vitaminus bei maisto papildus. Maisto papildai padeda užtikrinti reikiamą vitaminų balansą organizme, kai su maistu gaunamas jų kiekis yra per mažas.

Vitaminų ir mineralų trūkumą organizme gali lemti ne tik nepakankamas tam tikrų maisto produktų vartojimas, tačiau taip pat ir kiti veiksniai: ligos, alergijos ir pan. Skiriamos kelios pagrindinės priežastys, kurios padidina vitaminų bei mineralų trūkumo organizmui tikimybę.

  • Amžius – pavyzdžiui, senstant dažniau pasireiškia vitamino D trūkumas, nes organizmas nebesugeba pasigaminti pakankamo šio vitamino kiekio.
  • Kiti vaistai – kai kurie vartojami vaistai gali slopinti vitaminų absorbciją.
  • Sveikatos sutrikimai – tam tikros ligos gali sukelti maistinių medžiagų trūkumą.
  • Alergija maistui – alergiškiems žmonėms dažnai taikoma ribota dieta, todėl jie negali gauti visų reikalingų maistinių medžiagų iš maisto.
  • Dietos tipas – pavyzdžiui, iš veganiškos dietos gali būti sunku gauti pakankamai vitamino B12.
  • Nėštumas – visoms pastoti planuojančioms moterims rekomenduojama vartoti folio rūgšties priedą.

Maisto papildai moterims yra reikalingi visais gyvenimo etapais

Daugelis vitaminų ir mineralų yra reikalingi kiekvienai moteriai, nepaisant jos amžiaus, gyvenimo būdo ar kitų veiksnių:

  • Vitaminas A padeda formuoti ir palaikyti sveikus dantis, kaulus, minkštuosius audinius, odą. Trūkstant vitamino A gali sutrikti regėjimas.
  • B grupės vitaminai yra svarbūs nervų sistemai ir psichologinei sveikatai palaikyti. Visi B grupės vitaminai dalyvauja medžiagų apykaitos procesuose. Kai trūksta B grupės vitaminų, greičiau pavargstame, silpsta atmintis, gali kamuoti galvos skausmai, dirglumas. B vitaminų trūkumą taip pat gali išduoti pasikartojantys raumenų trūkčiojimai ar tvinkčiojimai.
  • Vitaminas C padeda įsisavinti geležį, palaikyti sveikus audinius, taip pat skatina žaizdų gijimą, stiprina imunitetą.
  • Vitaminas D stiprina kaulus, dantis, padeda įsisavinti kalcį. Vitaminas D taip pat pagerina imuninę sistemą, didina darbingumą ir energingumą, mažina nuovargį.  
  • Vitaminas E gerai žinomas kaip antioksidantas, jis taip pat padeda apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės pažaidos, laisvųjų radikalų poveikio.
  • Cinkas padeda palaikyti normalią plaukų, nagų, odos būklę, normalią imuninės sistemos veiklą, skatina T ląstelių, padedančių įveikti virusus, gamybą.
  • Kalis palaiko normalią nervų sistemos būklę, raumenų veiklą.
  • Kalcis – svarbiausias mikroelementas, kuris padeda stiprinti kaulus ir dantis.
  • Magnis palaiko raumenų, taip pat normalią psichologinę funkciją. Trūkstant magnio, dažniau pasireiškia nuovargis, mažėja atsparumas stresui.
  • Selenas palaiko normalią plaukų, odos būklę, taip pat užtikrina sklandžią širdies bei skydliaukės veiklą.

Papildai ir mineralai būtini visais metų laikais

Skirtingais metų laikais moters organizmas gali stokoti įvairių naudingų medžiagų. Rudenį ir žiemą mūsų mityba suprastėja, nes mūsų klimato juostoje nebeauga šviežios daržovės ir vaisiai. Dėl to mūsų organizmui gali trūkti vitaminų.

Šaltojo sezono metu ypač padidėja vitamino D poreikis. Didžioji dalis vitamino D pasigamina odoje, ją veikiant saulės spinduliams. Tuo tarpu šaltuoju metų laiku saulės intensyvumas yra mažesnis ir dažnai nepakankamas, kad organizme susidarytų vitaminas D. Dėl šios priežasties gali nukentėti kaulų, dantų būklė, imuninė sistema, jaustis nuovargis.

Vartojant mažiau šviežių vaisių, daržovių ir uogų, organizmui dažnai pritrūksta vitamino C. Esant vitamino C  stygiui organizmui sunkiau pasisavinti geležį (tai ypač aktualu mažakraujyste sergančioms moterims). Vitaminas C taip pat svarbus dėl to, kad padeda apsaugoti organizmą nuo šiuo laikotarpiu atakuojančių virusų ir bakterijų. Padėti suprasti, ar mityba visiškai Jus aprūpina visomis reikalingomis maistinėmis medžiagomis, gali kraujo tyrimas. Remdamosi  tuo, galite priimti pagrįstą sprendimą, kokių maisto papildų ar vitaminų Jums reikėtų vartoti papildomai.

Papildai moterims: patarimai, kaip išsirinkti tinkamus produktus

Maisto papildai moterims atlieka naudingas funkcijas tik tada, kai yra pasirinkti tinkamai. Dėl šios priežasties ypač svarbu kruopščiai bei atsakingai rinktis papildus. Prieš įsigyjant papildus moterims, patariame atkreipti dėmesį į keletą svarbių aspektų.

Išanalizuokite ingredientus. Specialistai pataria kruopščiai išanalizuoti perkamo papildo moterims sudedamąsias dalis. Tai leis užtikrinti, kad įsigijote tinkamus vitaminus ar maisto papildus bei padės išvengti nepageidaujamų sveikatos problemų. Jei esate alergiška vienam ar kitam elementui, įsitikinkite, ar jo nėra perkamo maisto papildo sudėtyje. Pavyzdžiui, papildų kapsulėms gaminti dažnai naudojami kviečiai, gliutenas (glitimas), mielės, todėl alergiški žmonės turėtų itin atidžiai perskaityti maisto papildo etiketę.

Rinkitės sertifikuotus produktus. Rinkdamosi papildus moterims, nepaisant to, kam jie skirti (plaukams, nagams, darniai organizmo veiklai palaikyti ar kt.), rinkitės sertifikuotus, patikimų kompanijų sukurtus, pagamintus bei ištirtus produktus. Pavyzdžiui, ieškančioms preparato, lėtinančio odos senėjimo procesus, siūlome įsigyti „NoAGE“ – inovatyvų ir savo sudėtimi unikalų papildų moterims kursą, kuriame dera net 43 augaliniai ekstraktai, vitaminai ir mineralai. „NoAGE“ pagamintas laikantis griežtų taisyklių ir aukštų kokybės standartų, tokių kaip GGP, RVASVT, ISO, ir yra sukurtas remiantis Kembridžo universiteto biogerentologo dr. Aubrey de Grey senėjimo procesų suvaldymo teorija.

Atsižvelkite į amžių. Renkantis papildus, svarbu atsižvelgti į moters amžių. Jaunoms moterims dažnai ima trūkti geležies – taip yra dėl menstruacijų metu netenkamo kraujo. Planuojančioms pastoti, patariama vartoti folio rūgšties maisto papildus. Moterims virš 40 m. reikėtų vartoti menopauzės laikotarpiui besiruošiančiam organizmui skirtus maisto papildus. Šiame gyvenimo tarpsnyje moterims rekomenduojama vartoti žuvies taukus, taip pat nakvišų aliejų, kurio sudėtyje yra polinesočiųjų riebalų rūgščių. Vyresnėms nei 60 m. moterims svarbūs kalcio preparatai, kurie padeda silpnėjantiems kaulams, taip pat vitaminas D.

Atsižvelkite į gyvenimo būdą. Rinkdamosi maisto papildus, atkreipkite dėmesį į savo gyvenimo būdą. Pavyzdžiui, ypač aktyvioms, daug sportuojančioms moterims reikėtų vartoti maisto papildus, kurie yra subalansuoti ir praturtina organizmą visomis reikalingomis medžiagomis. Vitaminų ir mineralų poreikis taip pat gali padidėti ir dirbant sunkų fizinį darbą.

Maistinių medžiagų trūkumą gali lemti išsekimas ir stresas, kurie dažnai trukdo reguliariai bei subalansuotai maitintis, todėl, siekdamos užtikrinti normalią organizmo būklę, vartokite papildus. Stresą patiriantiems žmonėms dažnai trūksta magnio, be to, magnio trūkumas yra siejamas su didesniu jautrumu stresui.  

Stebėkite kūno siunčiamus signalus. Apie vienų ar kitų vitaminų trūkumą gali pranešti organizmo siunčiami signalai, pavyzdžiui: padidėjęs plaukų slinkimas, lūžinėjantys nagai ir kt., todėl į juos reikėtų reaguoti. Šaltuoju metų laiku dažnai ima trūkti organizmui svarbių mikroelementų, todėl, norėdamos išvengti ligų bei įvairių negalavimų, galite vartoti maisto papildus. Maisto papildus moterims, vitaminus ir mineralus rinkitės atsižvelgusios į savo organizmo poreikius, amžių bei gyvenimo būdą – taip išsaugosite grožį bei užtikrinsite gerą savijautą. Tačiau, vartodamos juos, taip pat nepamirškite, kad maisto papildai nėra maisto pakaitalas, todėl labai svarbi įvairi ir subalansuota mityba bei sveikas gyvenimo būdas.

Have no product in the cart!
0